KOJI SISTEM ŠKOLOVANJA ODABRATI?

this-or-that

 

 

 

 

 

 

 

 

[clear]

 [divider]

Obrazovanje ili edukacija kod svakog pojedinca predstavlja proces promene i sazrevanje ličnosti u željenom pravcu u zavisnosti od ličnih afiniteta, uzrasta, potreba…

Institucije koje su najznačajnije na ovom polju svačijeg odrastanja su, svakako, škole.

Svaka zemlja pojedinačno formira svoje sisteme obrazovanja koji su različiti, a često i međusobno nekompatibilni.

Međutim, postoje programi koji su širom sveta opšte prihvaćeni, poznati i priznati od strane nadležnog ministarstva.

Pitanje je jedino koji sistem odabrati i kako oni u praksi funkcionišu? U nastavku teksta dajemo vam kratke karakteristike dva najzastupljenija i po mnogima najkvalitetnija programa.

[divider]

[clear]

download

 

 

 

 

 

Jedan od najpoznatijih je IB program (International Baccalaureate)

Po ovom sistemu školuje se već preko milion đaka širom sveta. Osnovan je u Ženevi, Švajcarska – 1968. godine sa ciljem da usaglasi razlike u programima širom sveta, olakša prelazak iz jedne države i njenog sistema školovanja u drugi, poveća međunarodnu svest kod učenika, kao i da napravi što bolju pripremu za univerzitete.

IB matura obuhvata 3 programa: za osnovne škole (između 3 i 12 godina), za srednje škole (11 – 16 godina) i za maturante (16 – 19 godina). Program se, u zavisnosti od škole, može pohađati na tri različita jezika: engleskom, francuskom i španskom.

Za učenike iz naše zemmlje i regiona najprivlačniji je program za maturante (16 – 19) . Program obuhvata nastavu iz  predmeta koji su svrstani u 6 grupa.  Učenici biraju 3 predmeta na višem nivou i 3 na nižem, po jedan iz svake od 6 grupa predmeta (npr ponudi su maternji jezik, engleski jezik i književnost, jedan predmet iz oblasti društvenih nauka, jedan predmet iz oblasti prirodnih nauka, matematika, jedan predmet iz oblasti neke od umetnosti ili drugi strani jezik po izboru ponuđenih).

Svaki student mora završiti i kurs Teorije znanja (Theory of Knowledge) koji ima za cilj podsticanje kritičkog razmišljanja i osnova učenja. Esej je obavezna komponenta programa za sticanje diplome.

Ocenjivanje se vrši interno i eksterno ocenama od 1 – 7, a ukupnom zbiru se mogu dodati još 3 boda za uspešno urađen maturski rad i teoriju znanja, čime se postiže ukupan skor od 45 bodova.

Po završetku IB programa polaznici dobijaju diplomu za upis na fakultete, kojoj nije neophodna nostrifikacija za većinu svetskih fakulteta.

dp-10-reasons-poster-en

 

 

 

 

 

 

 

 

[divider]

[clear]

A – Level (Advanced Level) program predstavlja tradicionalni britanski sistem školovanja

Program se odvija na engleskom jeziku.

To su završne 2 godine srednje škole. Moguće je pre ovog programa pohađati GCSE (General Certificate of Secondary Education), koji takođe traje 2 godine a ekvivalentan je prvom i drugom razredu srednje škole.

Program obuhvata izbor od 3 – 5 predmeta u prvoj godini ovog programa, dok se u drugoj godini ovaj broj predmeta smanjuje na 3 (odnosno 4 za one najambicioznije đake). Za ovaj program pretežno se odlučuju oni učenici koji već imaju jasno definisan izbor zanimanja tj fakulteta koje žele da upišu.

Program, u zavisnosti od škola, obuhvata širok izbor predmeta, od kojih se studenti opredeljuju prema svojim afinitetima za 3 ili 4. Ocenjivanje se vrši eksterno.

Mia-Medic

 

 

 

 

 

 

 

[divider]

[clear]

Upis srednjih škola u insotranstvu je veoma važno planirati dosta unapred, imajući u vidu sve procedure sa kojima se učenik susreće tokom prijave u željenu školu.

Posredstvom naše agencije otvarate mogućnost upisa nekog od najprestižnijih koledža, bilo da se odlučite za IB ili A – Level program!

https://www.educoteam.rs/wp/

https://www.educoteam.rs/wp/skolovanje-u-inostranstvu/

lo-matura

[divider]